Polskie wybrzeże Bałtyku — korekty i dodatki

Zestawienie uzupełnień i korekt

Informacje przedstawione są w porządku takim jak w książce.

UWAGA: na zimę wiele pław na wszystkich akwenach zostało zdjętych,  inne są stopniowo zdejmowane.

Akweny zamykane 6a i 6b między Ustką a Darłowem (str. 18)

Na mapce akwenów zamykanych (str. 18) zamienione zostały oznaczenia stref 6a i 6b, znajdujących się między Ustką i Darłowem. Poprawiona mapka dostępna jest tu: pwb-akweny-zamykane.pdf. (Strefa 6b jest duża, sięga granicy wód terytorialnych, a strefa 6a — mała, przy plaży.)

Nowe Warpno (str. 26)

Zasięg zielonego światła na pirsie w Nowym Warpnie został zmieniony z 4Mm na 2Mm. Aktualna charakterystyka światła to: Iso.G.4s2M.

Żródło: WŻ 26/2018, zeszyt WZ-2018-01-12

Stepnica (str. 32)

Trwa budowa sztucznej wyspy, osłaniającej port.

Wolin — awaria mostu obrotowego (str. 46)

Most obrotowy w Wolinie, z powodu awarii, do odwołania, otwierany jest raz dziennie, o godz. 16-tej. Informacja na stronie gminy Wolin: https://www.gminawolin.pl/strona/menu/24_otwieranie_mostu

Wolin — stała zmiana godzin otwierania mostu obrotowego (str. 46)

W maju, czerwcu, lipcu i sierpniu most obrotowy w Wolinie otwierany jest trzy razy dziennie o tych samych porach przez cały tydzień: 9:00, 14:00 i 18:00.

Źródło: informacja zamieszczona na tablicach przy moście.

Kamień Pomorski, marina techniczna (str. 49)
Światła na główkach mariny technicznej zostały podwojone (na każdej z główek znajdują się dwa  światła umieszczone jedno nad drugim).  Aktualny pełny opis tych świateł to:   2F.G.3M (vert),  2 F.R.3M (vert).

Żródło: WŻ 23/2018, zeszyt WZ-2018-01-12

Świnoujście (str. 76)

Nie działa stacja paliw w Basenie Północnym.

Dziwnów — spłycenia na torze podejściowym, kanał VHF (str. 80)

Na tor podejściowy z morza do Dziwnowa w odległości około 1,5 kabla od głowic falochronów — wchodzi od strony wschodniej piaszczysta łacha o głębokościach 3,1–3,8 m. Wypłycenia toru wodnego pomiędzy falochronami wynoszą 3,5-3,9 m. Wchodząc do portu należy trzymać się w linii nabieżnika. Przy stanie wody 500 do portu Dziwnów mogą wejść statki o zanurzeniu
nie większym niż 2,4 m

Aktualne informacje o warunkach wejścia do portu podaje Kapitanat Portu Dziwnów. Z Kapitanatem Dziwnów komunikujemy się na kanale 10 VHF (w tekście na stronie 82 błędnie wspomniany jest kanał 12 VHF).

Żródło: lokalne ostrzeżenie nawigacyjne UM Szczecin,  DZ_ON_22/2018

Darłowo (str. 90)
Nowy apartamentowiec usytuowany nad brzegiem awanportu przesłania latarnię morską. Latarnia jest niewidoczna w  zakresie namiarów z morza 65°–85°.

Żródło: WŻ 491, zeszyt 36/2018, 7 września 2018 r.

Uruchomiono stację paliw, zlokalizowaną przy wejściu do nowego basenu rybackiego (zaznaczona na naszym planie). Stacja sprzedaje etylinę 95 oraz „żeglugowy” olej napędowy (tylko dla jednostek profesjonalnych). Brak oleju napędowego dla żeglugi rekreacyjnej. W sezonie 2018 stacja była czynna w poniedziałki, środy, czwartki i soboty w godz. 7:30–13:00, a we wtorki i piątki w godz. 13:30–19:00. Telefon do obsługi: 693388745.

Ustka — podejście (str. 93)
Urząd Morski w Słupsku informuje o niebezpiecznych spłyceniach na podejściu do portu Ustka. Jednostki wchodzące i wychodzące zobowiązane są do uzyskania informacji o aktualnej sytuacji nawigacyjnej i stosowania się do instrukcji bezpiecznego przejścia wydanej przez bosmana dyżurnego Portu Ustka na kanale 12 VHF.

Żródło: WŻ 141(T)/2018, zeszyt WZ-2018-02-23

Łeba (str. 96) 
Osiem pomarańczowych świateł na falochronie zachodnim wyłączono i zdemontowano. 

BHMW opublikowało nowy plan portu Łeba. Wklejka z planem dostępna jest tu.

Żródło: WŻ zeszyt 47/2018, 23 listopada 2018

Łeba — stacja paliw (str. 96)
Stacja paliw w basenie jachtowym w Łebie nie działa.  W Łebie funkcjonuje druga stacja paliw z możliwością tankowania z wody. Stacja ta znajduje się w głębi portu, w Kanale Rybackim (ujście rzeki Chełst), na Nabrzeżu Usteckim, 150 m od wejścia w ten kanał. Stacja ta jest dość słabo widoczna z wody (nie ma dystrybutorów na nabrzeżu). Wypatrywać jej należy za wysokim kominem, a przed budynkiem hotelu Gołąbek. Stacja jest czynna od poniedziałku do soboty w godz. 7–18, a w niedziele w godz. 8-14. Telefon: 696050922. Oto plan portu Łeba  BHMW (wklejka), na który naniosłem symbol stacji.

Władysławowo (str. 100)
BHMW opublikowało nowy plan portu Władysławowo. Wklejka z planem dostępna jest tu. Pogłębione zostało wejście do portu, usunięto czerwoną pławę nr 2, którą wcześniej oznakowana była mielizna znajdująca się w pobliżu lewej główki.

Źródło: WŻ zeszyt 44, 25-26 października 2018

Puck — podejście do portu jachtowego (str. 113)
Pławy podejściowe numer 1, 2 i 3 zostały nieznacznie przesunięte, a pława numer 4 — usunięta. 

Żródło:  WŻ 311/2018, zeszyt 23, WZ-2018-06-08

Po północnej stronie  toru podejściowego, w odległości ok. 120m od prawej główki stwierdzono spłycenie  dochodzące do 2,4m.  Zaleca się ostrożność i nie schodzenie z osi toru.

Źródło: ostrzeżenie nawigacyjne VTS Zatoka z 3/07/2018

Gdynia — numer telefonu do bosmana (str. 117)
Poprawny numer telefonu do bosmana przystani żeglarskiej to 785174719

Sopot — pława bezpiecznej wody (str. 120)
Pława bezpiecznej wody na podejściu do mariny w Sopocie wróciła na swoją pozycję.  Głębokości w rejonie pławy należy traktować jako niepewne.

Żródło WŻ 310/2018, zeszyt 23, WZ-2018-06-08

Śluza Przegalina (str. 136)
Zlikwidowano nadzór wodny Przegalina. Śluza podlega teraz pod Nadzór Wodny Gdańsk, tel. 55 343-22-54, 572-339-448 (Michał Burak).
Podstawowa opłata za śluzowanie obowiązuje w dni powszednie w godzinach pracy śluzy, czyli 7–19 (a nie jak poprzednio 7–16).

Źródła: zalewwislany.pl, RZGW Gdańsk

Śluza Gdańska Głowa  (str. 136)
Nowy numer telefonu komórkowego do operatora śluzy: 735-094-723.
Zlikwidowano nadzór wodny Przegalina. Śluza podlega teraz pod Nadzór Wodny Nowy Dwór Gdański,  55 246-26-49, 603-686-328 (Sławomir Szymański).
Podstawowa opłata za śluzowanie obowiązuje w dni powszednie w godzinach pracy śluzy, czyli 7–19 (a nie jak poprzednio 7–16).

Źródła: zalewwislany.pl, RZGW Gdańsk

Most na Martwej Wiśle w Sobieszewie (str. 138)

Oddano do użytku nowy most zwodzony, zastępujący most pontonowy. Godziny otwierania nowego mostu nie zostały na razie podane. Prześwit mostu z przęsłami w pozycji zamkniętej (opuszczonej) to 4m, przy najwyższej wodzie żeglownej.  Nowy numer telefonu do obsługi mostu to 507433264.

Rybina — most zwodzony na Wiśle Królewieckiej (str. 146)
Most zwodzony w Rybinie na Wiśle Królewieckiej z powodu awarii nie jest otwierany do odwołania.

Żródło: ZDW Gdańsk, http://www.zdw-gdansk.pl/zdw/menu-glowne/obiekty-mostowe/

Zalew Wiślany — pława TOL   (str. 150 i 152)
Została zmieniona charakterystyka światła pławy bezpiecznej wody TOL, znajdującej się głównym torze poprowadzonym przez Zalew Wiślany, w miejscu gdzie odchodzą tory do Tolkmicka i Krynicy Morskiej. Nowa charakterystyka to: Iso.6s.

Żródło: WŻ 232/2018, zeszyt WZ-2018-04-20

Krynica Morska — podejście do portu rybackiego (str. 162)
Czerwone i zielone pławy toru podejściowego do portu rybackiego w Krynicy Morskiej (1/W do 6/W) na Zalewie Wiślanym zostały nieco przesunięte. Tor podejściowy nie leży teraz w linii nabieżnika. Światła nabieżnika są wyłączone.

Żródło: WŻ 272/2018, zeszyt nr 20, WZ-2018-05-18
WŻ 298(T), zeszyt nr 21-22/2018, WZ-2018-05-24

Frombork — usunięta żółta pława przed wejściem (str. 164)
Została usunięta jedna z dwóch żółtych pław ograniczających „akwen manewrowy” przed wejściem do Fromborka — ta bliższa brzegu. Patrz plan.

Źródło: WŻ 259/2018, zeszyt 19, WZ-2018-05-11

 

————————————————-

Stacje paliw w Świnoujściu, Kamieniu Pomorskim, Mrzeżynie i Ustce
Wodne stacje paliw, których otwarcie w Kamieniu Pomorskim, Mrzeżynie i Ustce zapowiadano na maj, nie zostaną oddane do użytku.  Firma zrezygnowała z tej działalności.

Ta sama firma w sezonie 2017 prowadziła stację w Basenie Północnym w Świnoujściu. Stacja zakończyła działalność.

Źródło: informacja od przedstawiciela firmy.

 

 

Dodaj komentarz

Dla uniknięcia śmieci, komentarze przed zamieszczeniem przesyłane są do zatwierdzenia. Proszę o chwilę cierpliwości po wysłaniu komentarza.

Nie chcemy spamu. Proszę cyframi uzupełnić działanie matematyczne. * Czas upłynął. Proszę przeładuj CAPTCHA.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.