Łeba — lipiec 2020
Głębokości na podejściu do Łeby oraz w marinie, to temat, który nigdy nie przestaje być aktualny. Najnowszy szkic podejścia do Łeby (datowany 24 lipca 2020, dostępny na tablicy ogłoszeń w…
Głębokości na podejściu do Łeby oraz w marinie, to temat, który nigdy nie przestaje być aktualny. Najnowszy szkic podejścia do Łeby (datowany 24 lipca 2020, dostępny na tablicy ogłoszeń w…
"Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską" i związane z tą inwestycją ograniczenia żeglugi.
W Sopocie, przy nabrzeżu na zewnątrz basenu przystani od strony lądu zrobiło się bardzo płytko. Po sezonie 2020 zmieni się operator przystani, a obiekt wymaga remontu.
Aktualizacja: od 17 sierpnia zniesiony został obowiązek rezerwowania 6 nocy. Od 27 czerwca do Danii w celach turystycznych i rekreacyjnych wpływać mogą obywatele tych krajów Unii Europejskiej, w których liczba…
Aktualizacja: 19 czerwca w godzinach popołudniowych placówki SG w różnych portach otrzymały polecenie, by zaprzestać kierowania załóg na kwarantannę. Miejmy nadzieję, że to koniec zamieszania (które trwało około 30 godzin).…
W Mrzeżynie zmienia się funkcjonowanie przystani żeglarskiej. Nieaktualny jest numer telefonu do pracownika obsługującego przystań poza godzinami pracy Zarządu Portu (podany na stronie 84 w Polskim wybrzeżu Bałtyku). Tymczasowo, przez…
Most zwodzony w Drewnicy na Szkarpawie w rozpoczynającym się sezonie nawigacyjnym będzie otwierany w następujących godzinach: 9:00, 10:00, 11:00, 12:00, 13:00, 15:00, 17:00, 19:00, 20:00.
Śluza Gdańska Głowa od 1 maja będzie czynna w dni powszednie w godzinach 9–17. W soboty, niedziele i święta, przejście przez śluzę będzie możliwe w tych samych godzinach, ale tylko po telefonicznym zgłoszenu przynajmniej 12 godzin wcześniej!
W myśl obecnie obowiązujących przepisów, każde przekroczenie polskiej granicy państwowej (w kierunku do kraju), wiąże się z obowiązkiem poddania się 14-dniowej kwarantannie. Na morzu, granicą państwową jest granica wód terytorialnych.
Trwają pracę przy pogłębianiu i poszerzaniu toru wodnego Świnoujście–Szczecin (do 12,5 m głębokości i 100 m szerokości na dnie). Tworzone są dwa pola refulacyjne przeznaczone do zrzucania urobku z pogłębiania, w wyniku czego powstaną dwie sztuczne wyspy. Będą one zlokalizowane na wysokości 22 i 28 kilometra toru (licząc od Świnoujścia), niecałe 2 Mm na wschód niego. Na dnie zalewu ułożono rurociągi refulacyjne.