Grupa Locja Bałtyku

Zapraszam do grupy „Locja Bałtyku” na Facebooku.  Grupa służy wymianie informacji  o wszystkim co może przydać się w rejsie po Bałtyku, od Cieśniń Duńskich po Zatokę Botnicką.  Bez reklam czarterów, sprzętu i usług. Posty umieszczane w grupie automatycznie wyświetlane są również poniżej  (z ograniczeniami wynikającymi z zasad Facebooka).


Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons
18/08/2022 07:51

Pierwszy raz w tym rejonie Szwecji... Jacht Bavaria C50. Październik...
Doradźcie, proszę co trzeba TRZEBA w tym rejonie odwiedzić, biorac pod uwagę wielkosci jachtu (zanużenie 2.35m, dl.15m, szer. 5m). Dzięki z góry.
... WięcejMniej

Pierwszy raz w tym rejonie Szwecji... Jacht Bavaria C50. Październik... 
Doradźcie, proszę co trzeba TRZEBA w tym rejonie odwiedzić, biorac pod uwagę wielkosci jachtu (zanużenie 2.35m, dl.15m, szer. 5m). Dzięki z góry.

Skomentuj na Facebooku

Wyspy Hano i Utklippan.

Koniecznie Hano, Tarno, Tjaro i Utklippan. Byłem tam tym jachtem dwa tygodnie temu 🙂 m.facebook.com/story.php?story_fbid=5575755269129442&id=100000850739028

Koniecznie archipelag Utklippan i zostać tam na noc oraz muzeum morskie w Karlskronie. Reszty nie znam - tez się tam wybieram - ponoć wyspa Hano jest fajna i kolekcja starych samochodów w Simirshamn. Ja jeszcze myślę o kotwiczeniu gdzieś wśród wysp na SE od Karlskrony

Bavaria C50 „The Wind”? Z portów to Utklippan (koniecznie) Karlskrone, Karon,, Tjaro (koniecznie), Hano

Polecam locje/przewodnik Marcina Palacza. tam masz wszystko opisane. Masz dobre zanurzenie i możesz się myszkować po małych porcikach.

Tarno (przystań Laxboden od północnej strony - uwaga na podejście i kamienie). Stoisz jak na Mazurach. 😉 Na końcu pirsu pod kilem ok 20cm wody. Przepiękne miejsce jak i cały archipelag Blekinge 🙂

Ale i Karlskronę, a po niej szkierami do Karlshamn

Sandhamn i Kristianopel

Plus Karlshamn

jak bedziesz zaliczał Karlshamn to niekoniecznie idź do mariny w miescie - stoisz przy wyasfaltowanym parkingu a po drugiej strony zakłady tłuszczowe wiec jak zawieje to mas atrakcje zapachowe. lepiej stanąć nieco wcześniej, po prawej stronie w skipper.adac.de/haefen/vaeggahamn/. Pełna infrastruktura, stacja paliw i do miasta spacer fajna scieżką, a nie jest daleko.

View more comments

07/08/2022 21:20

RUROCIĄG NA ZALEWIE WIŚLANYM

PioBia na Sailforum, cyt.:

Na Zalewie od kilku tygodni trwają roboty przy pogłębieniu toru prowadzącego do Elbląga. Od wyspy refulacujnej, aż niemal do stawy Elbląg na wodzie unosi się dobrze oznaczony rurociąg. Uwaga: rurociąg przecina tor wodny. Przejście z jednej strony zalewu na drugi wymaga albo zejścia do pławy Elbląg, albo obejścia wyspy od północy. Tak, od północy. Wiem, strefa zamknięta. Takie info uzyskałem od lokalnych żeglarzy, potwierdziłem u bosmana w Krynicy Morskiej, a potem u bosmana urzędującego na przekopie. Ten ostatni potwierdził, że droga na północ od wyspy jest wolna. Kolejna uwaga - sytuacja mienia się dosyć dynamicznie, warto przed planowym rejsem zasięgnąć informacji u bosmana na przekopie. Jego telefon nie jest mi znany. Niestety Wiadomości Żeglarskie oraz ostrzeżenia nawigacyjne milczą na temat tych utrudnień nawigacyjnych.
... WięcejMniej

Skomentuj na Facebooku

Na kanale 9 można wywołać pogłębiarki i się dopytać.

Rurociąg pływający ciągnie się od wyspy refulacyjnej przez główny tor prawie na podejście do Suchacza. Przejście "północne" jest jednak niebezpieczne, bo spory ruch w tygodniu barek, pogłębiarek itp. Zawalone sieciami (bo przecież "strefa zamknięta dla żeglugi") no i nawbijanych (nie oznaczonych zupełnie na mapach) dalb technicznych do mocowania rurociągu refulacyjnego i pogłębiarek. Szczerze odradzam "przeloty na skróty" przez strefę zamkniętą ... Podobno po zakończeniu prac jesienią powyciągają wszystkie dalby, sieci będzie tu mniej, a i syreny z holowników nie będą odstraszać płynących tędy żeglarzy... 😉😁⛵

Dzisiaj płynąłem z Krynicy w kierunku zachodnim. Między znakiem 8 a 9 toru wodnego widać dobrze oznakowany "rurociąg". Na nagraniu widać panoramę od sztucznej wyspy po mojej prawe burcie po Suchacz i wzniesienia Wysoczyzny Elbląskiej. Ja zawróciłem, nie znając konstrukcji. Widziałem też jacht żaglowy, który podjął próbę przedostania się na Zachód po północnej stronie wyspy. Jestem ciekaw relacji, tych którzy płynęli i przepłynęli lub mają dodatkowe wskazówki.

No i inna lokalna istotna wiadomość. Rzeka Elbląg jest obecnie okresowo przegradzana całkowicie. Rurociąg transportujący beton. Są pracownicy informujący o tym na miejscu, ale radzę nasłuchiwać na kanale 10, albo dzwonić do kapitanatu w Elblągu.

Właśnie została wykryta w torze podejściowym z przekopu. Za drugą para boi, w linii zielonych

View more comments

17/08/2022 14:27

Informacje z Zalewu Wiślanego.
Pogłębiarki ssące, pracujące przy budowie nowego toru wodnego przez zalew, połączone są z tworzoną wyspą rurociągami tak jak na schemacie. Prace w takiej konfiguracji będą trwały przynajmniej do zamarznięcia akwenu. Obszar zaznaczony kreskowaną linią można uznać za stale zajęty pracami pogłębiarskimi. Nie polecam próby przepłynięcia nad podtopionymi odcinkami rur, te toną pod ciężarem urobku i utrzymują się poniżej linii wodnej ale nie za głęboko. Pozostałe pogłębiarki pracujące na akwenie to "backhoe" czyli koparki na pontonach uzbrojonych w szczudła. Można je ominąć z każdej strony jednak zachowując bezpieczny dystans. Operator skupia się bardziej na instrumentach produkcyjnych niż nad otoczeniem. Dodatkowo barki pchane i szalandy pływają z niepełnym załadunkiem przez co stoją wysoko nad wodą. Szyprowie przed dziobem mają spory "cień". Główna trasa barek i szaland biegnie między południową częścią wyspy a pogłębiarkami szczudlatymi. W razie niepewności na kanale 9 VHF można się dopytać operatorów maszyn o wolną drogę.
... WięcejMniej

Informacje z Zalewu Wiślanego. 
Pogłębiarki ssące, pracujące przy budowie nowego toru wodnego przez zalew, połączone są z tworzoną wyspą rurociągami tak jak na schemacie. Prace w takiej konfiguracji będą trwały przynajmniej do zamarznięcia akwenu. Obszar zaznaczony kreskowaną linią można uznać za stale zajęty pracami pogłębiarskimi. Nie polecam próby przepłynięcia nad podtopionymi odcinkami rur, te toną pod ciężarem urobku i utrzymują się poniżej linii wodnej ale nie za głęboko. Pozostałe pogłębiarki pracujące na akwenie to backhoe czyli koparki na pontonach uzbrojonych w szczudła. Można je ominąć z każdej strony jednak zachowując bezpieczny dystans. Operator skupia się bardziej na instrumentach produkcyjnych niż nad otoczeniem. Dodatkowo barki pchane i szalandy pływają z niepełnym załadunkiem przez co stoją wysoko nad wodą. Szyprowie przed dziobem mają spory cień. Główna trasa barek i szaland biegnie między południową częścią wyspy a pogłębiarkami szczudlatymi. W razie niepewności na kanale 9 VHF można się dopytać operatorów maszyn o wolną drogę.

Skomentuj na Facebooku

Oczy dookoła głowy, lornetka i da się pływać. Zdrowy rozsądek jak zawsze nad wodą. Aczkolwiek delikatny slalom trzeba robić. Bez radia dałem radę.

Jacht o zanurzeniu 60cm przechodzi nad zatopionym rurociągiem.

Warto przypomnieć, że prace związane z pogłębianiem toru wodnego mają potrwać do końca kwietnia. ( źródło: polskieradio24.pl/42/259/artykul/2952713,trzeci-i-ostatni-etap-budowy-drogi-wodnej-laczacej-zalew... )

Tak to wygląda z wody

15 sierpnia przepłynęliśmy bez żadnych problemów, nad przytopionym rurociągiem ( wydaje się że jest to specjalnie zrobione bo innych takich przerw w rurociągu nie ma), poruszając się po torze wodnym, jacht o zanurzeniu 50 cm.

View more comments

Załaduj więcej postów z Facebooka

Komentarze

%d bloggers like this: