Wisła Królewiecka śródlądową drogą wodną

Wisła Królewiecka uwzględniona została w najnowszym wykazie środlądowych dróg wodnych!  To istotna zmiana, o której wprowadzenie od lat  dopominały się lokalne samorządy, organizacje turystyczne i żeglarskie.  Znikają wątpliwości dotyczące formalnych aspektów żeglowania tą rzeką.   Od służb odpowiedzialnych za utrzymanie śródlądowych dróg wodnych (RZGW Gdańsk, Urząd Żeglugi Śródlądowej Gdańsk) możemy teraz oczekiwać oznakowania szlaku, dbania o jego drożność, informacji o głębokościach, przeszkodach nawigacyjnych, prześwicie linii energetycznych, zamknięciach szlaku.

Wisła Królewiecka
Wisła Królewiecka

Wisła Królewiecka jest częścią szlaku łączącego Zatokę Gdańską z Zalewem Wiślanym, alternatywną dla wschodniego odcinka Szkarpawy. W przeszłości była już zaliczona do śródlądowych dróg wodnych (do lat 70-tych poprzedniego stulecia). 

Niestety, od czerwca 2018r. Wisłą Królewiecką przeplynąć  mogą jedynie najniższe łódki. Most w Rybinie nie jest podnoszony, bo się popsuł, a prześwit zamkniętego przęsła to tylko 2,2m. Rzeka jest piękna, żeglowna, z głębokościami podobnymi do tych na Szkarpawie. Bywa dość silnie zarośnięta, do czego obecnie niewątpliwie przyczynia się mały ruch (spowodowany awarią mostu). 

Szkarpawa i Wisła Królewiecka
Szkarpawa i Wisła Królewiecka (mapka z PwB, z uwzględnieniem zmiany oznakowania linii energetycznych na Szkarpawie).

Warto też zerknąć na szczegółowy opis Wisły Królewieckiej (zalewwislany.pl).

 

 

 

 

 

Komentarze

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.