Wisła Królewiecka uwzględniona została w najnowszym wykazie środlądowych dróg wodnych! To istotna zmiana, o której wprowadzenie od lat dopominały się lokalne samorządy, organizacje turystyczne i żeglarskie. Znikają wątpliwości dotyczące formalnych aspektów żeglowania tą rzeką. Od służb odpowiedzialnych za utrzymanie śródlądowych dróg wodnych (RZGW Gdańsk, Urząd Żeglugi Śródlądowej Gdańsk) możemy teraz oczekiwać oznakowania szlaku, dbania o jego drożność, informacji o głębokościach, przeszkodach nawigacyjnych, prześwicie linii energetycznych, zamknięciach szlaku.
Wisła Królewiecka jest częścią szlaku łączącego Zatokę Gdańską z Zalewem Wiślanym, alternatywną dla wschodniego odcinka Szkarpawy. W przeszłości była już zaliczona do śródlądowych dróg wodnych (do lat 70-tych poprzedniego stulecia).
Niestety, od czerwca 2018r. Wisłą Królewiecką przeplynąć mogą jedynie najniższe łódki. Most w Rybinie nie jest podnoszony, bo się popsuł, a prześwit zamkniętego przęsła to tylko 2,2m. Rzeka jest piękna, żeglowna, z głębokościami podobnymi do tych na Szkarpawie. Bywa dość silnie zarośnięta, do czego obecnie niewątpliwie przyczynia się mały ruch (spowodowany awarią mostu).
Warto też zerknąć na szczegółowy opis Wisły Królewieckiej (zalewwislany.pl).