W wejściu do Łeby:
- zrobiło się naprawdę płytko;
- zainstalowano 4 nowe żółte, błyskowe światła (Fl Y 4s).
Aktualna mapa o-charts pokazuje, że z głębokościami rzeczywiście jest żle – mielizna rozbudowująca się od wschodu weszła już niemal w oś zalecanego sektora podejścia (kurs 206°). Mapa datowana jest na 12 kwietnia, sondowania przeprowadzona zapewne sporo wcześniej, obecnie może być tylko gorzej.
Obowiązuje ostrzeżenie nawigacyjne:
W ZWIĄZKU ZE SPŁYCENIAMI NA PODEJŚCIU DO PORTU ORAZ TORZE WODNYM, OGRANICZA SIĘ ŻEGLUGĘ DLA JEDNOSTEK O ZANURZENIU POWYŻEJ 2,0 M DO ODWOŁANIA. JEDNOSTKI O ZANURZENIU POWYŻEJ 1,7 M ZOBOWIĄZANE SĄ DO UZYSKANIA KAŻDORAZOWO INSTRUKCJI NAWIGACYJNEJ NA WEJŚCIE/WYJŚCIE Z PORTU U BOSMANA DYŻURNEGO PORTU NA KANALE 12 VHF
Kolejne Ostrzeżenie Nawigacyjne potwierdza, że sytuacja w wejściu do Łeby się pogarsza:
PORT ŁEBA. W ZWIĄZKU ZE SPŁYCENIEM NA PODEJŚCIU DO PORTU
ORAZ NA TORZE WODNYM OGRANICZA SIĘ ŻEGLUGĘ DLA
JEDNOSTEK O ZANURZENIU POWYŻEJ 1,7 METRA PRZY ŚREDNIM
STANIE WODY 509. WSZYSTKIE JEDNOSTKI SĄ ZOBOWIĄZANE DO
ZACHOWANIA SZCZEGÓLNEJ OSTROŻNOŚCI I UZYSKANIA
KAŻDORAZOWO INSTRUKCJI NAWIGACYJNEJ NA WEJŚCIE/WYJŚCIE
Z PORTU U BOSMANA DYŻURNEGO PORTU NA KANALE 12 UKF
Całość:
https://bhmw.gov.pl/c/warnings/pdf/2023/7/GV_ON_0128_2023.pdf